Bosch Dishwasher 5 program, auto 3-in-1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Dishwasher 5 program, auto 3-in-1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

silvestre 02-04-2012

Heb deze vaatwasser nu 3 jaar. Voor mij nooit meer een Bosch. Er staat silence op, maar die is ver te zoeken, de vaat komt er smerig uit, spoel ook alles eerst af voor dat het de vaatwasser in gaat, en daarna moet ik alles weer met de hand opnieuw afwassen, en dat is toch niet de bedoeling.
Ga nu ook een Miele aanschaffen, daar hebben we meer ervaring mee.

anita78 02-07-2011

Deze vaatwasser is al 2 jaar in ons bezit en is een super ding.Erg handig is de start uitstel en digitale tijdsindicatie.Hij is ook erg stil.Onze vorige was ook een Bosch en is 11 jaar mee gegaan met iedere dag draaien.Hoop van deze net zolang plezier te hebben

bilaai 09-04-2010

We hebben deze vaatwasser inmiddels al 1 maand in bezit en het bevalt ons meer dan prima!

En zoals famkomduur, twijfelden we ook door de vele negatieve reacties. Maar we hebben de knoop doorgehakt en de keuze voor Bosch door onze eigen positieve ervaring met onze 20 jaar oude Bosch vaatwasser.

Het apparaat maakt inderdaad wat klotsgeluiden maar het is nauwelijks hoorbaar! Behalve als je de vaatwasser zonder inhoud draait!

Met het resultaat zijn we ook dik tevreden (tot nu toe alleen Eco programma 55 graden gedraaid). Vaatwasser heeft een uitgestelde start functie. Handig! De vaatwasser wordt gedraaid met de nachttarief. De volgende ochtend zijn de vaat schoon en droog! Niks gehannes met afdroogdoek.

Let op, dit resultaat is een combinatie van de Bosch vaatwasser en de gebruikte toevoegingen! We gebruiken voor onze vaat (zoals altijd al geweest) de 3 in 1 tablets, aparte zout en turbo dry. Alle van Calgon Finish.

Grote pannen kunnen we kwijt in de onderste rek. Deze heeft kantelbare kammen (nodig om borden te plaatsen). Heel handig! Verder, de bovenste rek is op 2 hoogten te verstellen. Borden kunnen dus ook op de bovenste rek worden geplaatst.

We zijn heel tevreden met onze oude Bosch (duurzaamheid) en tot nu toe ook dik tevreden met deze nieuwe Bosch!

WanTec 01-04-2010

Van de week een vaatwasser besteld bij Aximax en de volgende dag in huis afgeleverd! Super service!
Ook heb ik een tv voor op de slaapkamer en een stofzuiger besteld. Deze producten heb ik zelf opgehaald. Alles op voorraad. Keurige shop en prima personeel. Dikke prima!

famkomduur 28-02-2010

wij hebben sinds een paar maanden onze eerste vaatwasser gekocht en na lang zoeken en overwegen is het de bosch geworden.

Wij twijfelden heel erg door de negatieve reactie's op het geluid. WIj vinden het 100 procent meevallen. je hoort wat water klotsen maar dat hebben de buren ook met een vaatwasser die 2 keer zo duur is dus volgens mij is dat wel normaal. en het zal voor iedereen wel verschillend zijn wat een hard geluid is maar wij kunnen gewoon met elkaar praten en tv kijken als hij aanstaat.verder droogt hij goed op het 65 graden programma en kan je de optie half beladen gebruiken waardoor hij de tijd inkort. Op het korste programma 30 graden droog hij niet maar dit staat ook duidelijk in de uitleg van het apparaat. drogen zit dan niet in het programma.. verder zijn wij dik tevreden.

boriske86 27-12-2009

Wij hebben deze vaatwas in juli gekocht en zijn er zeer tevreden over.
Het 55graden programma meestal gebruikt. duurt wel ong 130min
Ook het snelle programma in 30min doet het zeer goed! Alles zeer goed gewassen!

Het materiaal aan de binnenkant is misschien geen topmateriaal maar zoals met alles moet je er niet aan gaan sleuren, dan gaat het zeker zijn tijd meegaan!

Ik kan hem aan iedereen aanbevelen!!!
prijs/kwaliteit= 10/10

knocknock1 08-11-2009

Ben niet kapot van deze vaatwasser. De vaatrekjes zitten zó dicht op elkaar dat m'n borden tegen de sproeier aan komen (wat het wasresultaat uiteraard beïnvloedt). Als ik het bovenste rek omhoog doe, passen m'n wijn- en andere glazen er niet meer in. Altijd gehannes dus met inruimen. En het droogresultaat vind ik ronduit naatje. Na elke wasbeurt kan ik nog aan de gang met een theedoek. Ook als ik de vaat een hele dag in de machine laat zitten.

Robl 07-11-2009

Dit apparaat hebben we al even en doet het altijd.

Voor de reste niet een bijzonder goed gevoel over dit apparaat.
- waarom "silence" op de voorkant staat snap ik niet
- de vaat is altijd veel te nat en moet dan met de hand te worden afgedroogd
- het mandje voor het bestek was binnen de kortste tijd kapot
- couverts zijn niet echt handig en degelijk, onderste kantelt erg snel

H Verhaaf 09-10-2009

Ik heb sinds een paar dagen deze bosch in huis, en ben alle minst tevreden over deze machine, Ik had hier voor een indesit met turbodry die was vele malen beter. De bosch was prima, heeft veel mogelijk heden, maar drogen is toch echt het slechste punt van de hele machine, als ik had geweten dat dit zo slecht was had ik deze machine niet gekocht, de machine blijft tammelijk nat, niet vochtig, ook op de sproei armen, zo dat je als je de bovenste la weg schuift water op je schone vaat onder komt en dat weer nat is. de bodem plaat is van kunstof, daar blijft hele plassen water op liggen. De bovenste la is kwa ruime wat beperkt door te veel rekjes, dit was bij de indesit wat minder zodat je bovenin wat grotere dingen kwijt kon. Ik heb het gevoel hier echt een kat in de zak gekocht te hebben en ik moet eerlijk zeggen dat dat zelden voorkomt zo ontevreden te zijn over een product met zo'n goede naam.

Inja 1 15-09-2009

Een prima vaatwasser met toch aardig wat mogelijkheden oa het intensief drogen, start uitstel.
Wel blijft het kunstof van de vaatwasser lang nat,dit is volgens mij bij een rvs niet zo erg.
Het geluid valt heel erg mee, nadat ik hier de reacties dat je oordoppen nodig zou zijn had gehoord.
Moet ik dit toch echt tegen spreken.
Voor zijn geld is het tot nu toe een prima aanwinst.

mickie 28-07-2009

Zojuist de sgs 55e92 aangesloten en een proef ritje gemaakt. Als eerste valt idd het geluidsniveau op ...
Het silence wat op de machine staat is lichtelijk overdreven, misschien als je oordopjes in hebt of op het strand in scheveningen zit, hoor je hem misschien niet, wat een herrie bak zeg...
Ondanks het hoge plastic gehalte ziet de machine er goed uit , hij doet wat hij moet doen. afwassen !

Groet Michael

Nomar 09-07-2009

Ik heb deze vaatwasser sinds 2 dagen in gebruik, en ik moet zeggen (na de reviews gelezen te hebben) dat ík er zéér tevreden over ben.
De vaatwasser is zeer gemakkelijk in gebruik, en er zitten ook geen ingewikkelde programma's op.
Ook het was resultaat, en het droog resultaat vind ik erg goed. Ik kan niet zeggen dat je de vaatwasser helemaal niet hoort als hij aan staat. Maar wat sommige in de revieuws schrijven over de geluidsoverlast vind ik reuze meevallen.
Één kleine opmerking is dat de vaatwasser een wat langere tijd (130 min) nodig heeft voor wassen op 65 graden.
Maar aan de andere kant, de vaat komt er ook écht stralend uit (met flink aangekoekte pannen).
Al met al een super vaatwasser!

njo 24-04-2009

Na een paar weken gebruik vind ik de vaatwasser eenvoudig te bedienen, startuitstel bv is heel simpel. Ook wast de vaatwasser goed schoon, zelfs extreem vette dingen zoals de bnnenpan van de frituurpan en het mandje (op 70 graden). Zelfs plastic wordt goed ontvet. Ook etensresten die er al een paar dagen opzitten haalt hij prima weg.

Over het droogresultaat ben ik ook erg tevreden. Maar misschien is dat omdat ik hem 's nachts draai en vaak pas 's middags weer uitruim.

Wel is het voorpaneel wat slapper dan van mijn vorige bosch. Ook voelen de rekjes wat minder stevig aan.

De indeling met een vrij hoge lade boven is prettig voor lange glazen, die pasten niet goed in mijn vorige vaatwasser. Maar wel jammer dat het neerklapbare rek van de onderste lade meteen de helft van de lade inneemt, zelf had ik het fijner gevonden om dit ook nog deelbaar te hebben.

De programmas duren vrij lang, het 50 graden programma duurt 143 minuten, maar zijn wel energiezuinig. Mocht je haast hebben, zit er ook een eco programma in dat na 30 minuten klaar is.

Ook maakt het apparaat meer geluid dan mijn vorige vaatwasser, wat me wel verbaast. Het is gelukkig geen vervelend geluid, enkel watergeklots, geen gebrom of gezoem. Maar ik vind het toch vreemd voor een apparaat waarvoor 49 db wordt opgegeven. Mijn vorige Bosch silence vaatwasser was gok ik 10 jaar oud, maar echt stiller.

RobDiW 15-04-2009

Ik heb deze vaatwasser sinds begin dit jaar in bezit en ben er zeer tevreden over gezien het prijs/kwaliteit niveau. Vaat wordt goed schoon, alleen op het 30min programma van 40c als ik het goed heb wordt niet alles even droog zoals eerder genoemd, maar bij de andere programma's perfect! Enige nadeel vind ik het geluidsniveau, dit is niet storend, maar bij een open keuken hoor je toch dat er iets aan de gang is.

Juno2 27-01-2009

Een goede vaatwasser voor een relatieve lage prijs. De vaatwasser heeft heel veel instelmogelijkheden. Er is bijvoorbeeld een intensief programma (70 graden) die heel goed gebruikt kan worden voor het schoonmaken van de friteuse. Wij gebruiken meestal het Eco-programma (50 graden) waarbij de vaat er stralend uitkomt. Het spreekt vanzelf dat je bij het Eco-programma de ergste etensresten verwijderd. Verder geeft de vaatwasser goed aan hoeveel tijd het nodig heeft en voor diegenen die nachtstroom hebben: de machine heeft een uitgestelde starttijd.

EvonBurg 11-01-2009

Onze eerste vaatwasser was ook een Bosch, een 2e handsje. Ik vond het maar een onding en toen we een nieuwe kregen, wederom een Bosch had ik er een hard hoofd in. Maar ik ben omgedraaid, wat een geweldig apparaat. Wast goed schoon, ook als de vaat een paar dagen heeft gestaan. Droogt goed, op wat druppels op vooral pannen met anti-aanbaklaag en grilplaten na. Ik vind het een zeer fijn apparaat.

Renold 01-01-2009

Zeer tevreden, paar weken in bezit dus de duurzaamheid zal nog moeten blijken, maar gezien het merk en de werking tot nu toe zal dat ook wel goed zijn.
Is wel wat rumoerig maar niet hinderlijk. Zeker een aanrader wat prijs/kwaliteit betreft!

mark_a 10-11-2008

Vaatwasser nu een week in bezit. Ben er zeer tevreden over zelfs bij het 45 graden programma wordt alles goed schoon. Als je de vaat iets langer laat staat is het op plastic bakjes en pannen na ook prima droog. Vanaf 50 graden is het gewoon helemaal goed droog, met uitzondering van wat druppels op de plastic bakjes.

B. Visser 18-10-2008

Ik ben zeer tevreden over deze machine. Zelfs met het 45 graden-programma van 30 minuten (en zonder voorspoelen van borden etc) wordt de vaat goed schoon. Het is wel zo dat bij dit programma niet alles even goed droog wordt. Vanaf het 50 graden-programma is dit wel het geval.

Machine is goed te bedienen; programma's zijn duidelijk.

butcher 05-10-2008

prima machine voor deze prijs.alles is goed schoon en droog.

Menno1234 02-07-2008

Qua wasresultaat is deze machine wel oke, maar qua bouw toch echt goedkoop. Mijn vorige Bosch was een stuk degelijker gebouwd. De rekjes gaan stroef, plastic bodem etc. En in tegenstelling tot wat de websites van Bosch en kieskeurig beweren is deze vaatwasser niet geschikt voor onderbouw.

Ja, je kunt de deksel eraf halen en hem onder je aanrechtblad schuiven, maar daar houdt het mee op. In tegenstelling tot oudere modellen zitten de pootkjes veel te ver naar voren. En ook kun je de pootjes niet echt omhoog draaien. Daardoor kun je de plint van de keuken niet meer monteren. Dus moet je erg creatoief worden om het op te lossen zodat het nog enigzins oogt. Ben daardoor erg ontevreden over deze kaalslag bij dit soort apparaten. Ik denk dat veel mensen zo''n machine best wel willen onder of inbouwen, maar daarvoor moet je om niet duidelijke redenen ineens 300 euro meer betalen. Daarom de lage beoordeling voor vormgeving. Is gewoon opzettelijk opties beperken zodat je duurdere aan moet schaffen. Schande!

huppie 01-07-2008

waardeloos apparaat. Na een week weer ingeruild voor een andere. Hij maakte zoveel herrie! Volgens de gegevens zou hij 48 db zijn. Bosch service is langs geweest en zei dat dit het geluidsniveau is wat hij zou moeten doen. Terug naar de winkel gegaan omdat ze hem verkochten als 'heel stil'. We konden hem keurig omruilen voor een ander. Degene die we nu hebben kochten we op advies van de verkoper (die heeft hem zelf) en is 52 db (!!!!) maar veel stiller!!!! Je hoort hem haast niet. Ik ben blij dat die de deur uit is.

ch2008 08-06-2008

Wij zijn helemaal niet tevreden over deze machine. De vaat is vaak niet schoon en blijft erg nat. We moeten bijna alles afdrogen. Ik vraag me af of dit normaal is of dat er iets met deze machine aan de hand is. Onze vorige Bosch, waarvan na 12 jaar de pomp kapot ging, leverde een veel beter resultaat.

mroovers 26-03-2008

Prima A-merk wasautomaat die qua prestaties en mogelijkheden zeker bij de top hoort en in combinatie met de lage prijs wat mij betreft een hele goede koop is.

De vaat wordt goed schoon op 50 en 65 graden (45 en 70 nog niet geprobeerd), de halve belading functie werkt wat minder goed (vaat niet geheel schoon). De veelgehoorde klacht over niet-droge vaat vind ik wel meevallen; met hier en daar een paar druppels op plastic bakjes heb je 't wel gehad. Verder is hij redelijk stil, ik zet 'm ook 's nachts in mijn appartement gewoon aan.

Het plaatsen van de machine is kinderlijk eenvoudig: neerzetten, aansluiten en de afwasborstel mag de deur uit!

spam 07-03-2008

In vergelijk met onze vorige vaatwasser (bauknecht 11 jaar oud) is het geluidsniveau van deze vaatwasser iets hoger. Hoe voller de vaatwasser, hoe stiller deze is. Binnenkant is gedeeltelijk van kunststof maar ziet er desondanks stevig en robuust uit. Vaat is iets vochtiger dan bij de bauknecht. Normale programma duurt vrij lang (140 minuten) maar energie verbruik is zo'n 20% lager.
Zeker voor de prijs een complete, nette vaatwasser.